Een van de redenen om te starten met 21Futureproof, is dat we zien dat er in deze eeuw iets anders nodig is in organisaties. Veel systemen en structuren die wij vandaag de dag nog hebben, dienen ons niet langer. We zijn toe aan nieuwe. Beter passend bij de manier waarop we in deze tijd willen leven en werken. Wil je als organisatie succesvol zijn - of zelfs gewoon overleven - in de snel veranderende wereld van de 21e eeuw? Dan is de urgentie om wendbaar en toekomstbestendig te worden hoog.

Urgent!

De spraakmakende faillissementen van de laatste jaren onderstrepen de noodzaak van snelle verandering. Het betrof allemaal bedrijven die te log bleken. Niet meer in staat om tijdig bij te sturen in een voortdurend veranderende wereld. Met spelers als Über en Airbnb die in staat zijn met disrupte innovatie de markt praktisch van de ene op de andere dag volledig overhoop te halen.

Verandering is de enige constante

De enige constante is dus verandering. Daar moeten we ons op inrichten. Via structuren en systemen die dienend zijn en niet meer leidend. Die in staat zijn continu met veranderingen om te gaan, om er snel en flexibel op in te kunnen spelen. Niet met eenmalige projectjes, maar via een doorlopende cyclus van verbeteren, veranderen waar nodig en vernieuwen. Het echt anders gaan doen.

Mensgericht

Om de transitie naar een wendbare en toekomstbestendige organisatie succesvol te implementeren en zo future proof te blijven, moet je goed in je vel zitten. Want alleen dan kun je je volledig potentieel benutten en out of the box denken. De meeste waarde toevoegen aan de organisatie waarvoor je werkt. We onderscheiden ons in deze eeuw en tijd niet meer met inhoud. Inhoud is namelijk overal te vinden. Het succes van een organisatie staat of valt met de mensen die het moeten doen en met hun werkwijze. Daar moet dus ook alle aandacht naartoe.

Het bedrijf op sollicitatiegesprek

Mensgericht(er) worden is voor elke organisatie van levensbelang. Veel jongere mensen kiezen voor minder werken. Omdat ze de wereld willen ontdekken. Willen reizen, of zichzelf verder ontwikkelen. Deze generatie vindt organisaties zoals we die nu kennen niet meer leuk. Om in de 21e eeuw (jonge) medewerkers aan te trekken én te behouden, heb je wat te doen als organisatie. Op de huidige arbeidsmarkt moet het bedrijf als het ware op sollicitatiegesprek bij de kandidaat.

Hoe aantrekkelijk is je organisatie?

Vraag je dus af als organisatie: zijn wij wel aantrekkelijk genoeg? Voor nieuwe medewerkers maar ook voor je huidige medewerkers? En vooral: hoe wendbaar, toekomstbestendig en mensgericht zijn we? Met deze en andere organisatievraagstukken gaan wij graag aan de slag. Zullen we het er samen over hebben?